Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
160-600-sol-reklam-alani
160-600-sol-reklam-alani
160-600-sol-reklam-alani
160-600-sol-reklam-alani
1600-300-M-LK-OF-S

Türk öğrenciler Arçelik'in “A Ticket for Your Future” programında buluştu

İSTANBUL (AA) – Arçelik'in,
1600-300-M-LK-OF-S

İSTANBUL (AA) – Arçelik'in, "beyin göçünü engellemek ve yurt dışında okuyan yetenekli gençlerin Türkiye'de kariyerlerine devam etmelerini teşvik etmek" amacıyla hayata geçirdiği "A Ticket for Your Future" programına bu yıl da dünyanın en başarılı üniversitelerinden 20 öğrenci katıldı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Arçelik, dünyanın en iyi üniversitelerinde eğitim gören Türk öğrencilere, kendi ülkelerinde kariyer fırsatları yaratmak ve beyin göçünü önlemek amacıyla başlattığı "A Ticket for Your Future" programının 4'üncüsünü gerçekleştirdi.

Bu yıl 8 ülkeden 200'den fazla öğrencinin başvurduğu programa 20 öğrenci katıldı. Program kapsamında alanında uzman liderlerle bir araya gelen öğrenciler, "Evde Net Sıfır Karbon" temasıyla yaratıcı projeler geliştirdi.

Program kapsamında; Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Y. Koç da Koç̧ Topluluğu Spor Kulübü'nde öğrencilerle buluşarak katılımcıların sorularını yanıtladı.

– "Beyin göçünün önüne geçilmesine katkıda bulunmaya gayret ediyoruz"

Açıklamada etkinlikteki konuşmasına yer verilen Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Y. Koç, geliştirdikleri programlarla, Türkiye'nin büyümesi ve kalkınması açısından beyin göçünün önüne geçilmesine katkıda bulunmaya gayret ettiklerini anlattı.

Sadece Türkiye'de değil, Asya ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere dünya genelinde yetenek açığının arttığını kaydeden Koç, şu ifadeleri kullandı:

"Yapay zeka ve dijitalleşmenin öne çıktığı bir bilgi çağında gençlerin kabiliyetlerini öne çıkaracak sistemlere, yaklaşımlara, yol haritalarına ihtiyaç var. Arçelik, AR-GE ve inovasyon faaliyetlerine büyük önem veriyor. A Ticket for Your Future programıyla yurt dışında iyi üniversitelerde eğitim alan gençlerimizi ülkemize kazandırmayı ve benzer programların yaygınlaştırılmasını sağlamayı hedefliyoruz."

– Öğrenciler, "Evde Sürdürülebilirlik" temasıyla yaratıcı projeler geliştirdi

Verilen bilgiye göre, dünyanın önde gelen üniversitelerinde eğitim gören öğrenciler, 2 haftalık program boyunca geliştirme, prototipleme ve test adımları ile fikir aşamasından başlayarak iş modeline kadar uzanan konsept geliştirme sürecini baştan sona deneyimledi.

Bu yıl "Net Zero Carbon at Home- Evde Net Sıfır Karbon" temasından yola çıkan öğrenciler, "Budget Bites", "Lavasense", "FlexiFridge" ve "Harmony Kitchen" adlarını verdikleri 4 yaratıcı proje geliştirdi.

"A Ticket for Your Future" programına bugüne kadar toplam 85 öğrenci katıldı. Arçelik, öğrencilerin program kapsamında ortaya koyduğu yaratıcı projeleri hayata geçirmek üzere de adımlar atıyor.

– Geliştirilen projeler ile ilgili bilgiler

Açıklamada, öğrenciler tarafından geliştirilen projelere ilişkin şu bilgiler verildi:

"Budget Bites: Yerel market ve küçük işletmelerde, son kullanma tarihi yaklaşan ürünlerdeki indirimleri anında ileten bir uygulama fikri. Kullanıcılar bu ürünleri satın alarak, ChefGPT üzerinden yemek planı oluşturarak, istedikleri tarife göre indirimli ürün önerileri alabiliyor. Lavasense: Evler için IoT destekli bir Tüketici Davranış Analizi ve Optimizasyon Sistemi. İleri veri analitikleri ve tahmin algoritmalarını kullanan sistem, oluşturduğu iç görülerle son derece doğru optimizasyon önerileri sunarak tüketici deneyimini iyileştirmeyi hedefliyor."

FlexiFridge Projesi, HarvestBeyond teknolojisiyle donatılmış, enerji tasarrufu sağlayan, özelleştirilebilir bir buzdolabı fikri olarak geliştirildi. Öğrenciler, birden fazla değiştirilebilir bölmeye sahip, böylece soğutma ve dondurma alanları ihtiyaca göre özelleştirilebilen bir buzdolabı fikri geliştirdi.

Harmony Kitchen ise yemek meraklılarının gıda israfını azaltmayı hedefiyle bir araya gelip, yeni tarifler bulup, paylaşacakları bir sosyal platform fikri olarak geliştirildi.

1600-300-M-LK-OF-S
Reklamı Geç
1600-300-M-LK-OF-S